Sunday, August 31, 2014

De eenzamheid van de priemgetallen - Paolo Giordano

(This is the 3rd book I read for the Language Freak Summer Challenge - I did a read-along with the same book in English, so the next post will have my English language review :^)

Dit was het eerste boek dat ik las in het Nederlands. Het boek behoort tot mijn leraar. Ik schaam - nu heb ik dit boek voor meer dan een jaar - ! Ik was bang om het te lezen, want het was moeilijk om te lezen. Bedankt Ekaterina, het boek is nu klaar, en nu kan ik het terug.

Het boek was in het Nederlands, met geen noten voor studenten, als het boek en het Frans (La Canne de Jonc) - ha ha ha. Dus had ik een andere methode voor het te lezen - ik kocht het samen boeken in het Engels, en las voor de eerste keer een hoofdstuk en het Nederlands, en den las ik de samen hoofdstuk in het Engels. Dit werkte heel goed. Ik kan niet in het Nederlands snel lezen, en ik kan niet in het Nederlands ieder woord begrijpen. Dus, het boek in het Nederlands was voor mij als kijken naar een stomme, zwartwit film op "fast-forward" (op "snel"?). Ik kan altijd begrijpen van de belangrijkste idee, maar mis ik de details. Ik vond de fijn details op het boek in Engels. Maar altijd het verhaal ontvouwde eerste in het Nederlands.

Dit boek was een mooi karakterstudie. Ik vond de hoofdpersonen heel frusterend, maar al samen tijden voelde ik veel sympathie. Er was iets somber over het verhaal de hele tijd. Het liet me verdrietig, maar niet hopeloos gevoel. Ik weet dat ik zal denken over het in de toekomst.

Ik ben ook verdrietig dat de "Zomer uitdaging voor de taal-fanatieke" het klaar is! Het was een heel erg leuk uitdaging, en ik hoop dat ik kan het andere keer te deelnemen!

Alstublieft, zag mij mijn fouten! *<|:-)


No comments:

Post a Comment